¸.•❀ •.همدلی "مشاور مدرسه " .• ❀•.¸

¸.•❀ •.همدلی "مشاور مدرسه " .• ❀•.¸
✿ بیایید ، باور کنیـــم دلیـــل پــرواز " پـــر " نیست !!! پریــدن ، باور پرنده ایست که به پرواز می اندیشد . . . ...✿
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرین مطالب

آیا شماآدم موفقی هستید یا نه، دچارناامیدی شده اید و نمی دانید بااین زندگی سخت و طاقت فرسا چه کنید؟

متأسفانه ، عده زیادی ازجوانان به دلیل نشناختن خود و مشکلات و نارسایی هایی که دامنگیرشان شده است، موفقیت را امری دور و دست نیافتنی می دانند . برای همین بسیاری از ما به دنبال یافتن راه های کسب موفقیت هستیم .

برای دستیابی به موفقیت، عوامل زیادی دخیل است . از مهمترین این عوامل در کودکی، پدر و مادرند اما از دوره جوانی به بعد، این فرد است که نقش اساسی در رسیدن به موفقیت و یا نرسیدن به آن دارد .

دراینجا به بررسی عواملی می پردازیم که به موفقیت شما کمک می کند:

 خود شناسی

پیامبراسلام حضرت محمد (ص) در حدیثی عمیق فرموده است: کسی که خود را بشناسد، به یقین خدا را نیز خواهد شناخت.

اما خودشناسی برای یک جوان چگونه میسر می شود و چه ابزاری می خواهد؟ خود شناسی، شناخت و درک عوامل شخصیتی، امکانات، استعداد و شرایط اجتماعی است و برای این کار لازم است توانایی ها و استعدادها و قدرت فرد، مشخص و در صورت امکان مکتوب شود و سپس نقایص و ضعف ها از دوستان و آشنایان پرسیده شود. اگر واقعاً می خواهید دراین راه موفق شوید، فهرستی از نقاط ضعف و قوت خود را تهیه و آنها را با هم مقایسه کنید. اگر نقاط ضعف شما غلبه داشت، بدون سرزنش خود، تصمیم بگیرید که به بهتر شدن ، فکر و عمل کنید.

دوستی با خود

نکته مهم دیگر، دوست داشتن خود است. البته دوست داشتن خود ، با تکبر و غرور فرق دارد . دوست داشتن در واقع ، پذیرش عزت نفس است. این که برای کوچکترین مشکل یا مسأله، خود را تحقیر نکنید و همواره به خود بگویید که دوست خوبی برای خود هستید.

بخشش

آرامش روحی و روانی انسان در بخشایش خود و دیگران به دست می آید. بی دلیل نیست که می گویند بخشش از بزرگان است؛ یعنی عفو و گذشت از کسانی است که روح بلند و شخصیت جا افتاده دارند. بخشیدن خود و دیگران، نیرو و وقتی را که باید صرف اندیشیدن به راههای کینه ورزی و انتقام شود، صرف ساختن دنیایی بهتر و آینده ای روشن تر می کند.

توکل به خدا

این که چرا توکل به خدا و شروع کار به نام او را در چهارمین گزینه توضیح می دهیم، به این علت است که بی شک تا کسی خود را نشناسد و از قدرت خود آگاه نشود و تا نتواند ببخشد و یا با خود رو راست باشد، نمی تواند به خداشناسی و در نتیجه توکل به او برسد. انسان معتقد به خالق همواره از نیرویی عظیم برای برخورداری از توانایی حل مشکلات بهره می گیرد.

تعیین هدف

داشتن هدف در زندگی، انگیزه ای برای ادامه دادن زندگی است و امید را در انسان زنده می کند. پس همواره اهدافتان را مشخص و آنها را اولویت بندی کنید و ببینید که به چه بهایی به آن می رسید و در قبال رسیدن به آن، چه چیزی را از دست می دهید. سپس درباره این اهداف با افراد با تجربه مشورت کنید. سپس با اراده و اشتیاق و توکل به خدا، مسیر رسیدن به هدف یا اهدافتان را در پیش بگیرید.

راه ندادن ترس به خود

هیچ گاه از این که به هدف خود نرسید یا شکست بخورید، ترس به خود راه ندهید. در واقع شکست، جزیی از زندگی است و پذیرش شکست و قدرت مقابله با آن نیز توانایی و لیاقت می خواهد.

 شاد بودن

شادابی از مهمترین عوامل موفقیت فردی و اجتماعی است . انسان شاد و متبسم همیشه قدرت نفوذ دراجتماع و ارتباط بهتر با دیگران را دارد و به این وسیله می تواند به راحتی به بسیاری از اهداف خود برسد.

کنترل گفتار

" تا مرد سخن نگفته باشد، عیب و هنرش نهفته باشد" این پند حکیمانه، بیانگر لزوم اعتدال درسخن گفتن است. این ابزار ساده نیز می تواند ما را به اهدافمان نزدیک تر کند.

 

با آرزوی موفقیت برای یکایک شما عزیزان


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 6 شهريور 1393برچسب: موفقیت, ] [ 13:42 ] [ الف - امیری ]
درباره وب سایت

✿ " إِلَـهِـي أَنْتَ كَمَا أُحِـبُّ فَاجْعَلْـنِي كَمَا تُحِـبُّ " ✿ الهی تو آنچنانی‏ كه دوست دارم، پس مرا هم،چنان كن كه دوست دارى. ✿-----------------------------------------✿ بنام خداوندی که داشتن او جبران همه نداشته های من است میستایمش ، چون لایق ستایش است. ✿-----------------------------------------✿ معلمم و این سهم من است از تمام زیبایی های دنیا... خدایا! تو را شاکرم که مرا برای این رسالت پاک برگزیده ای. *** ✿-----------------------------------------✿ با سلام خدمت همه دوستان گرامی********** خوشحالم که از این وبلاگ دیدن میفرمایید. در این وبلاگ سعی شده با جمع آوری اطلاعات آموزشی- تربیتی -علمی- فرهنگی و...از سایت ها ،مجلات وتجربیات شخصی ، نکات مثبتی را ارائه نمایم .لطف کنید با ایده ها و نظرات پسندیده و زیبایتان مرا راهنمایی کنید. ✿........حق نگهدارتان.......✿ ✿.......باتشکر ازحضور سبزتان .......✿ ✿----------------------------------------✿ ✿----------------------------------------✿ برای سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان (عج) ****صلوات**** ✿----------------------------------------✿ ✿----------------------------------------✿ ایمیل مشاور مدرسه: moshaver.nemooneh2@gmail.com "الف - امیری"
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 179
تعداد نظرات : 64
تعداد آنلاین : 1

✿------------------------------------✿ ✿------------------------------------✿

مشاهده و دریافت کد
✿-----------------------------------✿ ✿------------------------------------✿ ✿------------------------------------✿ ✿--------------------------------------✿ ✿--------------------------------------✿ جهت ترجمه صفحه وب یکی از زبان های زیر را انتخاب کنید ✿-------------------------------------✿

✿--------------------------------------✿
✿--------------------------------------✿
معلم لینک
معلم بلاگ
✿-----------------------------------------✿ ✿-----------------------------------------✿
Up Page
کد موس ستاره

شاید نشود به گذشته بازگشت و یک آغاز زیبا ساخت؛ ولی می شود هم اکنون آغاز کرد و یک پایان زیبا ساخت • ✿•.¸ ❤ ¸.•✿ • اگر ذهنتان را اصلاح کنید ما بقی زندگیتان ، سر جایش قرار خواهد گرفت
امام خامنه ای
پیغام مدیر
اگر ذهنتان را اصلاح کنید ما بقی زندگیتان ، سر جایش قرار خواهد گرفت.
pic موسیقی قالب وبلاگ
گالری عکس
دریافت همین آهنگ

موفق باشید " همدلی مشاور مدرسه "