¸.•❀ •.همدلی "مشاور مدرسه " .• ❀•.¸
✿ بیایید ، باور کنیـــم دلیـــل پــرواز " پـــر " نیست !!! پریــدن ، باور پرنده ایست که به پرواز می اندیشد . . . ...✿
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرین مطالب
ضرایب دروس در زیر گروه رشته ریاضی و فیزیک
 
زیر گروه 1:ریاضی (4)،فیزیک (3)،شیمی (2)

زیرگروه 2:ریاضی (4)،فیزیک (3)،شیمی(3)

زیرگروه 3:ریاضی (3)،فیزیک (2)،شیمی(3)


برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 26 اسفند 1394برچسب:, ] [ 13:59 ] [ الف - امیری ]
ضرایب دروس در زیر گروه رشته علوم تجربی
 
زیرگروه 1:زمین شناسی (0)،ریاضیات (2)،زیست شناسی (4)،فیزیک (2)،شیمی (3)

زیرگروه2:زمین شناسی(1)،ریاضیات(3)زیست شناسی (4)،فیزیک (2)،شیمی (4)

زیر گروه 3:زمین شناسی (4)،ریاضیات(2)،زیست شناسی (2)،فیزیک (2)شیمی (3)

زیرگروه 4:زمین شناسی (1)،ریاضیات (4)،زیست شناسی (2)،فیزیک(2)،شیمی (3)

زیرگروه 5:زمین شناسی (19،ریاضیات (4)،زیست شناسی (2)،فیزیک (2)،شیمی (3)


برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 26 اسفند 1394برچسب:, ] [ 13:57 ] [ الف - امیری ]
ضرایب دروس در زیر گروه رشته علوم انسانی
 

زیر گرو ه1: (ریاضی (2)،اقتصاد(1)،ادبیات اختصاصی (4)،عربی اختصاصی (4)،تاریخ و جغرافیا (1)،علوم اجتماعی (1)،فلسفه منطق (3)،روانشناسی (1)

زیرگروه 2 : ریاضی (4)،اقتصاد (2)،ادبیات اختصاصی (2)،عربی اختصاصی (1)،تاریخ و جغرافیا (1)،علوم اجتماعی (3)،فلسفه منطق (1)،روانشناسی (2)

زیر گروه 3:ریاضی (4)،اقتصاد (3)،ادبیات اختصاصی (2)،عربی اختصاصی (1)،تاریخ و جغرافیا (1)،علوم اجتماعی (2)،فلسفه منطق (1)روانشناسی (1)

زیر گروه 4:ریاضی (3)،اقتصاد (2)،ادبیات اختصاصی (2)،عربی اختصاصی (1)،تاریخ و جغرافیا (3)،علوم اجتماعی (2)،فلسفه منطق (2)،روانشناسی (3)

زیر گروه 5:ریاضی (3)،اقتصاد (2)،ادبیات اختصاصی (2)،عربی اختصاصی (1)،تاریخ و جغرافیا (1)،علوم اجتماعی (3)،فلسفه منطق (2)،روانشناسی (3)


برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 26 اسفند 1394برچسب:, ] [ 13:51 ] [ الف - امیری ]

معرفی رشته های دانشگاهی رشته فنی و حرفه ای


برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 26 اسفند 1394برچسب:, ] [ 13:0 ] [ الف - امیری ]

معرفی با رشته های شاخه کار دانش


برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 26 اسفند 1394برچسب:, ] [ 12:55 ] [ الف - امیری ]

آشنایی با رشته های شاخه کار  دانش

اهداف شاخه کاردانش :

هدف آموزش های کاردانش تربیت نیروی انسانی ماهر برای تصدی شغل و حرفه متناسب با نیاز بازار کاراست . توانایی های مهارتی و علمی برای انجام وظایف شغلی ، سه رکن را در بر دارد که در طول اجرای برنامه ی آموزشی به دانش آموزان آموزش داده می شود .

مهارت ها ی فنی :

توانایی انجام کاردر حد استانداردهای شغلی اعلام شده از سوی دستگاه متولی بخش اشتغال همراه با رعایت نکات ایمنی و بهداشت را در بر می گیرد .

مهارت های زندگی :

گسترش توانایی های فکری ؛ مهارت های تصمیم گیری ؛ پرورش روحیه مسئولیت پذیری ؛ نظم و برنامه ریزی در امور فردی و اجتماعی و حرفه ای و همچنین فضائل اخلاقی و بینش سیاسی را در بر می گیرد . این توانایی ها در قالب درس های عمومی و نکمیل مهارت به دانش آموزان این شاخه آموزش داده می شود .

مهارت های یادگیری :

توانایی و مهارت لازم برای ادامه دادن یادگیری مستقل بعد از فارغ التحصیلی را در بردارد تافارغ التحصیلان کاردانش همیشه در حوزه تخصصی خود به روز باشند .

انتخاب رشته تحصیلی :

شاخه کاردانش شامل رشته های متعددی است که میزان مطالب علمی و فعالیت های مهارتی آنها با یکدیگر متفاوت است و به همین دلیل ورود به هر یک از رشته های مهارتی با رعایت شرایط و ضوابط زیر صورت می پذیرد :

•   علاقه مند بودن به رشته های مهارتی مورد نظر

•   تناسب استعداددانش آموز با محتوا و سرفصل های برنامه درسی رشته مهارتی مورد علاقه ( احراز نمره حد نصاب در برخی از دروس مرتبط )

•   وجود ظرفیت پذیرش در هنرستانهای کاردانش

•   نیاز بازار کار

در مواردی که تقاضا برای ورود به یک رشته مهارتی بیش از ظرفیت هنرستان کاردانش باشد ؛ گزینش دانش آموزان از طریق مصاحبه ؛ آزمون ورودی و یا شرط معدل انجام می گیرد .

تعداد واحد ها و مواد درسی :

برنامه درسی شاخه کاردانش برای دستیابی به صلاحیت های مورد نظر شامل حداقل 96 واحد درسی که 30 تا 40% آن به آموزش های نظری و 60 تا 70 % آن به آموزش های عملی در کارگاه های مجهز به تجهیزات جدید و انجام طرح های کسب و کار ( کارآفرینی ) و کارورزی اختصاص یافته است .

•     دروس عمومی 49 واحد         

•     دروس انتخابی 4 واحد

•     دروس مهارتی حداقل 20 و  حداکثر 43 واحد

چنانچه دروس مهارتی یک رشته مهارتی کمتر از 43 واحد باشد ، دروس مذکور با تعداد لازم از واحدهای درسی زیر تکمیل می شود :

•    کاروزی 4 واحد

•     کارآفرینی 2 واحد

•      ایمنی کار و بهداشت 2 واحد

•      قانون کار 1 واحد

•     دروس اختیاری(مهارت های هم خانواده ودروس تخصصی ودروس عمومی سایرشاخه ها)حداکثر14 واحد

مزایای تحصیل در شاخه کاردانش :

دانش آموزانی که کلیه واحدهای درسی رشته مهارتی خود رابا موفقیت به پایان برسانندازمزایای زیر برخوردار خواهندشد:

•   دریافت مدرک رسمی پایان تحصیلات کامل آموزش متوسطه دررشته مهارتی مربوط ازوزارت آموزش و پرورش

•   دریافت گواهینامه مهارت شغلی از دستگاه متولی ذیربط

•   دریافت گواهینامه کارورزی

ادامه تحصیل فارغ التحصیلان شاخه کاردانش :

فارغ التحصیلان شاخه کاردانش می توانند در صورت موفقیت در آزمون ورودی ، در دوره های کاردانی پیوسته فنی وحرفه ای ( آموزشکده های دولتی و دانشگاه آزاد ) و دوره های کاردانی ناپیوسته یا پیوسته ( دانشگاه جامع علمی کاربردی ) به ادامه تحصیل مشغول شوند .

فارغ التحصیلان شاخه کاردانش میتوانند در صورت تمایل جهت شرکت در آزمون سراسری با گذراندن دوره پیش دانشگاهی در یکی از دوره های ( ریاضی ، تجربی ، علوم انسانی یا هنر ادامه تحصیل دهند .

فارغ التحصیلان دوره های کاردانی میتوانند در صورت تمایل و موفقیت در آزمون ورودی در دوره های کارشناسی ناپیوسته و نیز در مقاطع بالاتر به ادامه تحصیل بپردازند .

اشتغال فارغ التحصیلان شاخه کاردانش :

فارغ التحصیلان شاخه کاردانش به دلیل کسب مهارت های حرفه ای و آشنایی با محیط واقعی کار در دوران مهارت آموزی و کارورزی و همچنین آموزش کارآفرینی ، از توانایی مناسبی برای اشتغال در بخش های صنعت ، خدمات هنر و کشاورزی برخوردارند .

 


برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 26 اسفند 1394برچسب:, ] [ 12:47 ] [ الف - امیری ]

آشنایی با رشته های شاخه فنی و حرفه ای

 

 امروزه در اثر گسترش شگرف صنعت و تکولوژی وجود نیروی انسانی متخصص ، یک نیاز اساسی در مراکز تولیدی ؛ صنعتی و خدماتی به شمار می آید و آموزشهای فنی و حرفه ای به عنوان عامل مهم تربیت این نیروها مورد توجه قرار گرفته است .

آموزشهای فنی و حرفه ای تمام تلاش خودرا به کار می برد تا افرادی آگاه به تکنولوژی روز و کار آمد را تربیت و در چرخه سازندگی کشور وارد نماید .

 

اهداف شاخه فنی و حرفه ای :

اعتلای سطح فرهنگ و دانش عمومی و پرورش کمالات و فضایل اخلاقی ، بیش سیاسی و اجتماعی .

شناخت بهتر استعدادها و علاقه دانش آموزان و ایجاد زمینه مناسب جهت هدایت آنان به سمت اشتغال مفید .

احراز آمادگی نسبی دانش آموزان برای ادامه تحصیل در رشته های علمی ـ کابردی ( تکنولوژی )

عناوین رشته های فنی و حرفه ای :

ساختار رشته های فنی و حرفه ای برسه زمینه صنعت ؛ خدامت و کشاورزی پایه گذاری شده و هر زمینه دارای چند دشته است 58  واحد از درس های این شاخه در همه رشته ها به صورت مشترک ارائه می شود.دروس اختصاصی برای هر رشته حدود 39 واحد است .

رشته های زمینه صنعت :

 مکانیک خودرو ـ تأسیسات ـ نقشه کشی عمومی ـ صنایع فلزی ـ ساخت و تولید ـ صنایع چوب و کاغذ ـ الکترونیک ـ الکتروتکنیک ـ صنایع شمیمیایی ـ صنایع نساجی ـ متالوژی ـ ساختمان ـ نقشه برداری ـ سرامیک .

رشته های زمینه خدمات :

نقشه کشی معماری ـ نقاشی ـ گرافیک ـ کودک یاری ـ مدیریت خانواده ـ تربیت بدنی ـ کامپیوتر ـ طراحی و دوخت ـ حسابداری بازرگانی ـ نمایش ـ سینما ـ صنایع دستی پویانمایی ( انیمیشن )

رشته های زمینه کشاورزی  :

امور زراعی و باغی ـ امور دامی ـ ماشین های کشاورزی ـ صناعی غذایی

اشتغال فارغ التحصیلان هنرستانهای فنی و حرفه ای :

آموزش های فنی و حرفه ای فعالیت هایی است که فرد را برای احراز مشاغل فنی و حرفه ای آماده می کند و کارایی او را در انجام چنین مشاغلی افزایش می دهد .

بنابراین برای فارغ التحصیلان رشته های مختلف فنی و حرفه ای به دلیل کار در کارگاه های مختلف و آشنایی با دستگاه ها و ابزارآلات فنی و صنعتی و نحوه ی استفاده از آنها زمینه کاریابی و اشتغال بیش از سایر رشته ها می باشد و این فارغ التحصیلان می توانند با کار در کارخانجات تولیدی و مراکز خدماتی ؛ شرکت ها ، ادارات و یا با تأسیس کارگاه های خصوصی و تعاونی های تولیدی ؛ مشغول به کار شوند .

شیوه ادامه تحصیل در رشته های فنی وحرفه ای:

دانش آموزان علاقه مند به ادامه تحصیل در رشته های مختلف شاخه فنی وحرفه ای پس از گذراندن سال اول متوسطه و با احراز شرایط تحصیل در شاخه فنیو حرفه ای و ضوابط که هر ساله اعلام می گردد . درصورتی کسب اولویت میتوانند در یکی از هنرستان ها در رشته مورد علاقه خود ادامه تحصیل داده و پساز دو سال ادامه تحصیل مدرک دیپلم اخذ نمایند . و در صورت تمایل به شرکتدر آزمون دوره های کاردانی پیوسته وارد آموزشکده های فنی و حرفه ایدانشگاه آزاد و دانشگاه علمی کاربردی شده و در مقطع کاردانی ادامه تحصیلدهند و همچنین پس از آن نیز می توانند  در دوره های کارشناسی ناپیوسته بهتحصیلات خویش ادامه دهند . فارغ التحصیلان شاخه فنی و رحرفه ای میتواننددر صورت تمایل جهت شرکت در آزمون سراسری با گذراندن دوره پیش دانشگاهی دریکی از دروه های(ریاضی تجربی علوم انسانی یاهنر)ادامه تحصیل دهند.


برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 26 اسفند 1394برچسب:, ] [ 12:44 ] [ الف - امیری ]

معرفی رشته های دانشگاهی شاخه فنی و حرفه ای


برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 26 اسفند 1394برچسب:, ] [ 12:34 ] [ الف - امیری ]

معرفی رشته های دانشگاهی زبان های خارجه


برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 26 اسفند 1394برچسب:, ] [ 12:30 ] [ الف - امیری ]

معرفی رشته های دانشگاهی رشته هنر


برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 26 اسفند 1394برچسب:, ] [ 12:29 ] [ الف - امیری ]

معرفی رشته های دانشگاهی رشته علوم تجربی

 


برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 26 اسفند 1394برچسب:, ] [ 12:25 ] [ الف - امیری ]

معرفی رشته های دانشگاهی رشته علوم انسانی


برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 26 اسفند 1394برچسب:, ] [ 12:15 ] [ الف - امیری ]

معرفی رشته های دانشگاهی رشته ریاضی و فیزیک



برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 26 اسفند 1394برچسب:, ] [ 12:12 ] [ الف - امیری ]

ميزان و نحوه تاثير سوابق تحصيلي در آزمون سراسري سال‌هاي 1395 و 1396 به شرح ذيل است:

1-    آزمون سراسري سال 1395
الف- آن دسته از ديپلمه­هاي رياضي فيزيک، علوم تجربي، علوم انساني و علوم و معارف اسلامي که ديپلم خود را از سال 1384 به بعد اخذ نموده­اند و امتحانات يک يا چند درس آنها به صورت نهايي، سراسري و کشوري برگزار شده است، مشمول اعمال سوابق تحصيلي بوده و سوابق تحصيلي موجود ديپلم (سال سوم آموزش متوسطه) به ميزان حداکثر 25 درصد به نسبت سوابق تحصيلي موجود داوطلب و به صورت تاثيرقطعي در نمره کل نهايي آنان لحاظ مي­شود.
ب- داوطلبان داراي مدرک پيش دانشگاهي رياضي فيزيک، علوم تجربي، علوم انساني، علوم و معارف اسلامي و هنر که مدرک دوره پيش دانشگاهي خود را از سال تحصيلي 1390-1391 به بعد اخذ کرده­اند و امتحانات يک يا چند درس آنها به صورت نهايي ، سراسري و کشوري برگزار شده است، مشمول اعمال سوابق تحصيلي بوده و سوابق تحصيلي موجود دوره پيش دانشگاهي (صرفاً نمرات دروسي که به صورت نهايي، سراسري و کشوري برگزار شده است) به ميزان حداکثر 5 درصد به نسبت سوابق تحصيلي موجود داوطلب و به صورت تاثير مثبت در نمره کل نهايي آنان لحاظ مي­شود.
تذکر: براي داوطلبان مشمول سوابق تحصيلي بندهاي الف وب، هردو مورد اعمال خواهد شد.
2-    آزمون سراسري سال 1396
الف- آن دسته از ديپلمه­هاي رياضي فيزيک، علوم تجربي، علوم انساني و علوم و معارف اسلامي که ديپلم خود را از سال 1384 به بعد اخذ نموده­اند و امتحانات يک يا چند درس آنها به صورت نهايي ، سراسري و کشوري برگزار شده است، مشمول اعمال سوابق تحصيلي بوده و سوابق تحصيلي موجود ديپلم (سال سوم آموزش متوسطه) به ميزان حداکثر 25 درصد به نسبت سوابق تحصيلي موجود داوطلب و به صورت تاثيرقطعي در نمره کل نهايي آنان لحاظ مي­شود.
ب- داوطلبان داراي مدرک پيش دانشگاهي رياضي فيزيک، علوم تجربي، علوم انساني، علوم و معارف اسلامي و هنر که مدرک دوره پيش دانشگاهي خود را از سال تحصيلي 1390-1391 به بعد اخذ کرده­اند و امتحانات يک يا چند درس آنها به صورت نهايي، سراسري و کشوري برگزار شده است، مشمول اعمال سوابق تحصيلي بوده و سوابق تحصيلي موجود دوره پيش دانشگاهي (صرفاً نمرات دروسي که به صورت نهايي، سراسري و کشوري برگزار شده است) به ميزان حداکثر 5 درصد به نسبت سوابق تحصيلي موجود داوطلب و به صورت تاثير قطعي در نمره کل نهايي آنان لحاظ مي­شود.
تذکر: براي داوطلبان مشمول سوابق تحصيلي، بندهاي الف وب، هردو مورد، اعمال خواهد شد.

برچسب‌ها:
[ سه شنبه 6 اسفند 1394برچسب:, ] [ 12:5 ] [ الف - امیری ]
قابل توجه دانش آموزان  عزیز کنکوری:
 
تعداد سوالات و مدت زمان پاسخگویی در کنکور سراسری
 

دروس عمومی

عنوان درس

تعداد سوال

مدت پاسخگویی

زبان و ادبیات فارسی

25

18

عربی

25

20

دین و زندگی

25

17

زبان انگلیسی

25

20

 

مواد امتحانی آزمون اختصاصی گروه  ریاضی و فنی

ردیف

عنوان درس

تعدادسوال

مدت پاسخگویی

1

ریاضی

55

85

2

فیزیک

45

55

3

شیمی

35

35

جمع

 سه درس

135

175

 

مواد امتحانی آزمون اختصاصی گروه  تجربی

ردیف

عنوان درس

تعدادسوال

مدت پاسخگویی

 

زمین شناسی

25

20

1

زیست شناسی

50

36

2

شیمی

35

35

3

فیزیک

30

37

4

ریاضی

30

47

جمع

  پنج  درس

170

175

 

 

مواد امتحانی آزمون اختصاصی گروه  علوم انسانی

ردیف

 عنوان درس

تعدادسوال

مدت پاسخگویی

 

ریاضی

20

35  دقیقه

1

اقتصاد

15

2

ادبیات فارسی

30

130 دقیقه

3

عربی

20

4

تاریخ و جغرافی

30

5

علوم اجتماعی

20

6

فلسفه و منطق

25

7

روان شناسی

20

جمع

هشت درس

180

165

 

     

برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 13 اسفند 1394برچسب:, ] [ 15:4 ] [ الف - امیری ]


برچسب‌ها:
[ سه شنبه 6 اسفند 1394برچسب:, ] [ 13:13 ] [ الف - امیری ]

"  رشته های بومی  "


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ یک شنبه 1 اسفند 1394برچسب:, ] [ 22:10 ] [ الف - امیری ]

معرفی مشاغل" دانشگاهی " و " غیردانشگاهی "

 

مشاغل دانشگاهی :        ریاضی ، تجربی ، انسانی

مشاغل غیر دانشگاهی :     صنعت ، کشاورزی ، خدمات


برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 16 اسفند 1394برچسب:, ] [ 8:1 ] [ الف - امیری ]

معرفی رشته های دانشگاهی

 

"علوم ریاضی وفنی، علوم تجربی، علوم انسانی، زبانهای خارجی، فنی وحرفه ای، هنر"

 


برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 8 اسفند 1394برچسب:, ] [ 8:54 ] [ الف - امیری ]

معرفی دانشگاهها

 


برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 16 اسفند 1394برچسب:, ] [ 8:48 ] [ الف - امیری ]
   

 انواع سهمیه های مورد پذیرش در دانشگاه سراسری

 

 


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ شنبه 3 اسفند 1394برچسب:, ] [ 11:44 ] [ الف - امیری ]

 

تقویم اجرایی مشاوران در مدارس

فعالیتهای ماهانه مشاوران

 

 

 


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ جمعه 2 اسفند 1394برچسب:تقویم اجرایی ,مشاور, مدارس,فعالیت های مشاوران, ] [ 14:37 ] [ الف - امیری ]
درباره وب سایت

✿ " إِلَـهِـي أَنْتَ كَمَا أُحِـبُّ فَاجْعَلْـنِي كَمَا تُحِـبُّ " ✿ الهی تو آنچنانی‏ كه دوست دارم، پس مرا هم،چنان كن كه دوست دارى. ✿-----------------------------------------✿ بنام خداوندی که داشتن او جبران همه نداشته های من است میستایمش ، چون لایق ستایش است. ✿-----------------------------------------✿ معلمم و این سهم من است از تمام زیبایی های دنیا... خدایا! تو را شاکرم که مرا برای این رسالت پاک برگزیده ای. *** ✿-----------------------------------------✿ با سلام خدمت همه دوستان گرامی********** خوشحالم که از این وبلاگ دیدن میفرمایید. در این وبلاگ سعی شده با جمع آوری اطلاعات آموزشی- تربیتی -علمی- فرهنگی و...از سایت ها ،مجلات وتجربیات شخصی ، نکات مثبتی را ارائه نمایم .لطف کنید با ایده ها و نظرات پسندیده و زیبایتان مرا راهنمایی کنید. ✿........حق نگهدارتان.......✿ ✿.......باتشکر ازحضور سبزتان .......✿ ✿----------------------------------------✿ ✿----------------------------------------✿ برای سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان (عج) ****صلوات**** ✿----------------------------------------✿ ✿----------------------------------------✿ ایمیل مشاور مدرسه: moshaver.nemooneh2@gmail.com "الف - امیری"
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 19
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 19
بازدید ماه : 42
بازدید کل : 3154
تعداد مطالب : 179
تعداد نظرات : 64
تعداد آنلاین : 1

✿------------------------------------✿ ✿------------------------------------✿

مشاهده و دریافت کد
✿-----------------------------------✿ ✿------------------------------------✿ ✿------------------------------------✿ ✿--------------------------------------✿ ✿--------------------------------------✿ جهت ترجمه صفحه وب یکی از زبان های زیر را انتخاب کنید ✿-------------------------------------✿

✿--------------------------------------✿
✿--------------------------------------✿
معلم لینک
معلم بلاگ
✿-----------------------------------------✿ ✿-----------------------------------------✿
Up Page
کد موس ستاره

شاید نشود به گذشته بازگشت و یک آغاز زیبا ساخت؛ ولی می شود هم اکنون آغاز کرد و یک پایان زیبا ساخت • ✿•.¸ ❤ ¸.•✿ • اگر ذهنتان را اصلاح کنید ما بقی زندگیتان ، سر جایش قرار خواهد گرفت
امام خامنه ای
پیغام مدیر
اگر ذهنتان را اصلاح کنید ما بقی زندگیتان ، سر جایش قرار خواهد گرفت.
pic موسیقی قالب وبلاگ
گالری عکس
دریافت همین آهنگ

موفق باشید " همدلی مشاور مدرسه "