¸.•❀ •.همدلی "مشاور مدرسه " .• ❀•.¸
✿ بیایید ، باور کنیـــم دلیـــل پــرواز " پـــر " نیست !!! پریــدن ، باور پرنده ایست که به پرواز می اندیشد . . . ...✿
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرین مطالب

آغاز دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گرامی باد



برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 12 بهمن 1394برچسب:, ] [ 12:35 ] [ الف - امیری ]

گويند که مرد جواني از سقراط پرسيد: رمز موفقيت چيست؟  سقراط به مرد جوان گفت که صبح روز بعد به نزديکي رودخانه بيايد. هر دو حاضر شدند. سقراط از مرد جوان خواست که همراه او وارد رودخانه شود. وقتي وارد رودخانه شدند و آب به زير گردنشان رسيد، سقراط با زير آب بردن سر مرد جوان، او را شگفت زده کرد.

مرد تلاش مي کرد تا خود را رها کند،  اما سقراط قوي تر بود و او را تا زماني که رنگ صورتش کبود شد،  محکم نگاه داشت. سقراط سر مرد جوان را از آب خارج کرد و اولين کاري که مرد جوان انجام داد، کشيدن يک نفس عميق بود.
سقراط از او پرسيد: در آن وضعيت تنها چيزي که مي خواستي چه بود؟
مرد جواب داد: هوا.
سقراط گفت: اين راز موفقيت است! اگر همان‌طور که هوا را مي‌خواستي، در جست و جوي موفقيت باشي به دستش خواهي آورد؛ رمز ديگري وجود ندارد.

آري، نخستين عامل موفقيت، اشتياق است. افراد موفق کاري را انجام مي دهند که به آن عشق مي‌ورزند و تنها کسب درآمد به آنها انگيزه بيشتر نمي‌دهد؛ در ضمن اشتياق باعث مي شود که  شما در برابر شکست سمج باشيد، روحيه خود را نبازيد، در برابر ناملايمات مقاومت کنيد و در نهايت مقابل انتقادها، طرد شدن‌ها، فشارها و آزار ديگران جا نزنيد.


برچسب‌ها:
[ سه شنبه 6 بهمن 1394برچسب:, ] [ 10:18 ] [ الف - امیری ]

 چند روزي است که از امتحانات ترم اول مي‌گذرد؛ امتحاناتي که اميدواريم براي حضور خوب در آنها، درس‌ها را به صورت کامل و جامع مطالعه کرده و با آمادگي کامل سر جلسات آزمون رفته و حتي براي پي بردن به ظرافت‌ها و نکات کنکوري اين مباحث، به اندازه کافي سؤال تستي نيز  حل کرده باشيد.

اگر تاکنون به بررسي وضعيت خود در آزمون ترم اول نپرداخته‌ايد، لازم است که اين کار را انجام دهيد. آزمون ترم اول مي‌تواند نقاط قوت و ضعف شما را تا حدودي تعيين کند. ببينيد که در چه مواردي ضعف داريد و چقدر زمان براي رفع اين نقاط ضعف نياز داريد. اين اطلاعات، برنامه شما را براي ترم دوم تعيين مي‌کند. در واقع براي ترم دوم بايد بسيار جدي‌تر و دقيق‌تر برنامه‌ريزي کنيد؛ زيرا پس از پايان ترم دوم، تنها يک ماه تا آزمون سراسري فاصله است؛ پس نمي‌توانيد رفع ضعف‌هاي خود را در ترم اول يا پايه به اين زمان موکول کنيد.
اين روزها بايد، علاوه بر مطالعه مطالب ترم دوم، حتماً برنامه دقيقي همراه با ذکر جزييات براي مطالعه تمامي دروس ( پايه و ترم اول ) تنظيم کنيد. عده‌اي از داوطلبان، همه چيز را به تعطيلات نوروز و سال جديد موکول مي‌کنند و تصور مي‌کنند که در سال آينده ناگهان انقلابي در دانش، توان و زمان آنها ايجاد خواهد شد!
مطمين باشيد که چنين چيزي واقعيت ندارد و در ماه­هاي بهار هم، هر شبانه روز 24 ساعت است! و از سوي ديگر همان طور که بارها گفته‌ايم، کنکور يک مسابقه است، و اگر در بهار،  وقت شما آزادتر است و زمان بيشتري براي مرور درس­ها داريد، ساير داوطلبان هم شرايطي مشابه شما دارند و مي‌توانند زمان بيشتري را به مطالعه دروس اختصاص دهند.
مي‌دانم که مي‌گوييد الان وقت نداريد و زماني که  خسته از مدرسه مي‌آييد، فقط توان مطالعه درس‌هاي روز بعد را داريد و  نمي‌توانيد به درس‌هاي ترم يک  يا بدتر از آن، سال‌هاي گذشته بپردازيد، اما کافي است که يک هفته برنامه خود را به دقت بنويسيد؛ يعني از وقتي که مدرسه تعطيل مي‌شود تا زماني که براي خواب شب به رختخواب مي‌رويد، با ذکر جزييات، برنامه خود را يادداشت کنيد. بعد از يک هفته متوجه خواهيد شد که هر روز چقدر از وقتتان را صرف انجام کارهايي مي‌کنيد که براحتي مي‌توانيد  از آنها صرف نظر نماييد يا زمانش را کاهش دهيد و به جاي آن به مطالعه درس‌هاي پايه  بپردازيد.
براي مثال، بعد از يادداشت کردن برنامه يک هفته خود، متوجه مي‌شويد که در طي هفته حداقل سه يا چهار  ساعت را صرف مراجعه به نت، گفت و گوي تلفني با دوستان، بازي‌هاي کامپيوتري، تماشاي برنامه‌هاي تلويزيون يا خواب بي‌حساب و کتاب بعد از ظهر مي‌کنيد؛ کارهايي که مي‌شود با برنامه انجام داد و در عوض به عنوان يک کنکوري، وقت بيشتري را صرف درس خواندن و تست زدن کرد. نگوييد که به اين تفريح‌ها احتياج داريد. ما هم اين را مي‌دانيم و انتظار نداريم که به طور کامل از آنها صرف نظر کنيد، اما شما 5 ماه تا کنکور فرصت داريد، و مي‌توانيد در اين مدت، کمي نسبت به خود سخت‌گيرتر باشيد تا بعد از آزمون سراسري، طعم شيرين موفقيت را بچشيد و به خاطر کم کاري يا تنبلي کردن، احساس عذاب وجدان نداشته باشيد. سياوش مهران، رتبه يک گروه آزمايشي علوم تجربي سال 90، در اين زمينه مي‌گويد: «موفقيت در کنکور ارزش اين را دارد که يک سال برايش وقت بگذاريد؛ چون بخشي از آينده‌تان را تضمين مي‌کند، و اگر در آزمون‌ها درصدي را که مي‌خواهيد، کسب نمي‌کنيد، نا اميد نشويد و به راهتان ادامه دهيد؛ چون در کنکور، حتي صدم درصدها هم مي‌تواند در نتيجه تاثيرگذار باشد.»
در اين ميان، داوطلباني که فکر مي‌کنند زمان لازم را براي آماده شدن در کنکور ندارند و حجم بالايي از دروس را نخوانده‌اند، مي‌توانند مطالب و دروس را به صورت گزينشي مطالعه کنند. البته لازم است که براي گزينشي خواندن موارد زير را در نظر داشته باشند:
*  هيچ درسي، از جمله دروسي را که فکر مي‌کنيد در آنها ضعيف هستيد، حذف نکنيد و به ضعف و قوت خود در مباحث درسي توجه کنيد و مباحثي را که ساده‌تر هستند، بخوانيد و مباحث وقت‌گير و دشوار را حذف کنيد‌.
*   روي درس‌هايي که در کنکور اهميت بيشتري و ضرايب بالاتري دارند بيشتر تمرکز کنيد.
*   به مباحثي که در بودجه بندي سؤالات کنکور ارزش سؤالي بالايي دارند، بيشتر توجه کنيد.
* ساعات مطالعه خود را بتدريج بالا برده و درس­ها و مطالبي راکه کامل نخوانده‌ و در آزمون‌ها نمرات متوسطي از آنها به دست آورده‌ايد، تا حد مسلّط شدن مطالعه کنيد.

*   وقت خود را صرف مطالعه مطالبي کنيد که در اين فاصلۀ زماني بتوانيد با مطالعه آنها نتيجه بگيريد. مباحث دشوار و وقت گير را فعلاً کنار بگذاريد.


برچسب‌ها:
[ سه شنبه 6 بهمن 1394برچسب:, ] [ 12:10 ] [ الف - امیری ]

 رسم زندگی

این مطلب، نوشته‎ای کوتاه و در عین حال جذاب است که دالایی لاما برای سال 2008 تنظیم کرده است.

1-  به خاطر داشته باش که عشق‎های سترگ ودستاوردهای عظیم، به خطر کردن‎ها و ریسک‎های بزرگ محتاج‎اند.
2-   وقتی چیزی را از دست دادی، درس گرفتن از آن را از دست نده.
3- این سه میم را از همواره دنبال کن:


* محبت و احترام به خود را

* محبت به همگان را

* مسؤولیت‎پذیری در برابر کارهایی که کرده‎ای

 

4- به خاطر داشته باش دست نیافتن به آنچه می‎جویی، گاه اقبالی بزرگ است.
5- اگر می‎خواهی قواعد بازی را عوض کنی، نخست قواعد را فرابگیر.
6- به خاطر یک مشاجره‎ی کوچک، ارتباطی بزرگ را از دست نده.
7-  وقتی دانستی که خطایی مرتکب شده‎ای، گام‎هایی را پیاپی برای جبران آن خطا بردار.
8-  بخشی از هر روز خود را به تنهایی گذران.
9-  چشمان خود را نسبت به تغییرات بگشا، اما ارزش‎های خود را به‎سادگی در برابر آنها فرومگذار.
10-  به خاطر داشته باش که گاه سکوت بهترین پاسخ است.
11-  شرافتمندانه زندگی کن؛ تا هرگاه بیش‎تر عمر کردی، با یادآوری زندگی خویش دوباره شادی را تجربه کنی.
12-  زیرساخت زندگی شما، وجود جوی از محبت و عشق در محیط خانه و خانواده است.
13-  در مواقعی که با محبوب خویش ماجرا می‎کنی و از او گله داری، تنها به موضوعات کنونی بپرداز و سراغی از گلایه‎های قدیم نگیر.
14-   دانش خود را با دیگران در میان بگذار. این تنها راه جاودانگی است.
15-  با دنیا و زندگیِ زمینی بر سر مهر باش.
16-  سالی یک بار به جایی برو که تا کنون هرگز نرفته‎ای.
17-  بدان که بهترین ارتباط، آن است که عشق شما به هم، از نیاز شما به هم سبقت گیرد.
18-  وقتی می خواهی موفقیت خود را ارزیابی کنی، ببین چه چیز را از دست داده‎ای که چنین موفقیتی را به دست آورده‎ای.


برچسب‌ها:
[ یک شنبه 21 بهمن 1394برچسب:, ] [ 12:37 ] [ الف - امیری ]
پيامبر گرامي اسلام(ص) فرمودند:

هر کس از خانه خويش به جست و جوي علمي بيرون شود،

خداوند براي او راهي به سوي بهشت بگشايد.

 


برچسب‌ها:
[ یک شنبه 24 بهمن 1394برچسب:, ] [ 16:10 ] [ الف - امیری ]
درباره وب سایت

✿ " إِلَـهِـي أَنْتَ كَمَا أُحِـبُّ فَاجْعَلْـنِي كَمَا تُحِـبُّ " ✿ الهی تو آنچنانی‏ كه دوست دارم، پس مرا هم،چنان كن كه دوست دارى. ✿-----------------------------------------✿ بنام خداوندی که داشتن او جبران همه نداشته های من است میستایمش ، چون لایق ستایش است. ✿-----------------------------------------✿ معلمم و این سهم من است از تمام زیبایی های دنیا... خدایا! تو را شاکرم که مرا برای این رسالت پاک برگزیده ای. *** ✿-----------------------------------------✿ با سلام خدمت همه دوستان گرامی********** خوشحالم که از این وبلاگ دیدن میفرمایید. در این وبلاگ سعی شده با جمع آوری اطلاعات آموزشی- تربیتی -علمی- فرهنگی و...از سایت ها ،مجلات وتجربیات شخصی ، نکات مثبتی را ارائه نمایم .لطف کنید با ایده ها و نظرات پسندیده و زیبایتان مرا راهنمایی کنید. ✿........حق نگهدارتان.......✿ ✿.......باتشکر ازحضور سبزتان .......✿ ✿----------------------------------------✿ ✿----------------------------------------✿ برای سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان (عج) ****صلوات**** ✿----------------------------------------✿ ✿----------------------------------------✿ ایمیل مشاور مدرسه: moshaver.nemooneh2@gmail.com "الف - امیری"
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 30
بازدید کل : 3142
تعداد مطالب : 179
تعداد نظرات : 64
تعداد آنلاین : 1

✿------------------------------------✿ ✿------------------------------------✿

مشاهده و دریافت کد
✿-----------------------------------✿ ✿------------------------------------✿ ✿------------------------------------✿ ✿--------------------------------------✿ ✿--------------------------------------✿ جهت ترجمه صفحه وب یکی از زبان های زیر را انتخاب کنید ✿-------------------------------------✿

✿--------------------------------------✿
✿--------------------------------------✿
معلم لینک
معلم بلاگ
✿-----------------------------------------✿ ✿-----------------------------------------✿
Up Page
کد موس ستاره

شاید نشود به گذشته بازگشت و یک آغاز زیبا ساخت؛ ولی می شود هم اکنون آغاز کرد و یک پایان زیبا ساخت • ✿•.¸ ❤ ¸.•✿ • اگر ذهنتان را اصلاح کنید ما بقی زندگیتان ، سر جایش قرار خواهد گرفت
امام خامنه ای
پیغام مدیر
اگر ذهنتان را اصلاح کنید ما بقی زندگیتان ، سر جایش قرار خواهد گرفت.
pic موسیقی قالب وبلاگ
گالری عکس
دریافت همین آهنگ

موفق باشید " همدلی مشاور مدرسه "